Leczenie kanałowe

Stomatologia w Łodzi

Leczenie kanałowe nazywane także endodoncją, polega ono na rozpoznaniu i leczeniu chorób miazgi zęba oraz tkanek wokół wierzchołka korzenia. Leczenie to wymaga zastosowania powiększenia oraz szeregu bardzo precyzyjnych narzędzi i urządzeń. W naszej przychodni wykonujemy leczenie endodontyczne pierwotne oraz ponowne (re-wizja). Wykorzystujemy w tym celu mikroskop. Leczenie przeprowadzane jest w pełnej ochronie dzięki zastosowaniu izolacji pola zabiegowego (koferdamu) oraz z całkowitą kontrolą radiologiczną. Dzięki ogromnej wiedzy naszego lekarza oraz wysokiej jakości sprzętów i posiadanych materiałów leczenie to jest precyzyjne i skuteczne.

Leczenie kanałowe polega na otwarciu komory zęba, usunięciu chorej miazgi, a następnie dezynfekcji i wypełnieniu kanałów korzeniowych w zębie. Dzięki nowoczesnemu wyposażeniu, leczenie w naszej przychodni stomatologicznej w Łodzi przy ulicy Wodnej 25, przebiega szybko, sprawnie i bez komplikacji. Korzystamy m.in. z mikroskopu stomatologicznego, który pozwala nam na precyzyjne odszukanie, opracowanie i wypełnienie wszystkich kanałów korzeniowych, również takich, które mogłyby nie być dokładnie widoczne w zwykłym obrazowaniu RTG.

Endodoncja pozwala błyskawicznie pozbyć się bólu zęba. W ciągu kilku dni po leczeniu pacjent może odczuwać ból lub dyskomfort przy nagryzaniu. Jest to związane z podrażnieniem tkanek podczas opracowywania kanałów, jak również z toczącym się wciąż stanem zapalnym, który musi zostać wyleczony. Tego rodzaju ból nie jest powodem do niepokoju. Gdyby utrzymywał się dłużej, można zgłosić się do stomatologa.